Adviseur duurzaamheid en circulaire economie

Reeds vervuld.

Wij zoeken voor onze ambitieuze opdrachtgever een enthousiaste adviseur die global goals vertaalt naar lokale goals voor (groen) duurzaamheid en circulaire economie!

Ben jij een verbinder met ambities om de leefomgeving nog mooier en duurzamer te maken? Solliciteer dan snel op deze functie bij een kleine gemeente vlakbij Utrecht. Vaste baan voor 32 – 36 uur per week. Interessante arbeidsvoorwaarden en een maandsalaris € 4670,– voor 36 uur/week.


Wat ga je doen?

In deze functie vervul je een veelzijdige rol gericht op het ontwikkelen van een schone en groene leefomgeving.

  • Je wordt verantwoordelijk voor een nieuwe visie circulaire economie inclusief hergebruik in de breedste zin van het woord.
  • En de vertaling van ambities om de groene leefomgeving te verduurzamen, verlaging van de hitte stress, meer ruimte voor natuurlijk groen voor inwoners en recreanten.
  • Verbindingen leggen met collega’s, verschillende partners en inwoners is een belangrijk onderdeel van je functie.


Wie ben jij?

Je hebt een afgeronde Hbo-opleiding in de richting van management van de leefomgeving, Urban Green, recreatie en circulaire economie. Je hebt bij voorkeur aantoonbare ervaring op genoemde vakgebieden of bent bereidt je hierin verder te verdiepen en te ontwikkelen. Ervaring op het gebied van circulariteit, grondstoffen en afvalverwerking is een pre. Je bent een verbinder tussen samenleving, bestuur en organisatie en je bent gericht op het van buiten naar binnen brengen van wat in de samenleving leeft. Je bent communicatief sterk in woord en geschrift. Je bent onderzoekend, creatief en praktisch ingesteld. Je werkstijl is gericht op samenwerking en je neemt daarbij initiatief.

Daarnaast kun je goed omgaan met de verschillende belangen van bewoners, bedrijven en organisaties. Je werkt integraal en projectmatig en kan daarbij uitstekend samenwerken met collega’s inwoners, externe partijen, provincie en gemeenten in de regio om onze ambities te realiseren.

Je kunt goed schakelen tussen verschillende onderwerpen en tussen strategie en uitvoering. Verder kan je moeiteloos de gewenste rol aannemen die nodig is, variërend van controlerend, regievoerend, adviserend tot faciliterend.


Wat biedt de opdrachtgever?

  • Het salaris bedraagt maximaal € 4.671,- bruto) op basis van 36 uur per week.
  • De gemeentelijke rechtspositie van toepassing met een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een individueel keuzebudget ter waarde van 17,45% van je bruto loon. Dit keuzebudget kun je gebruiken om je verloftegoed uit te breiden, je  reiskosten netto aan te vullen, financiering van een studie of als extra bruto salaris.
  • Je krijgt een laptop en mobiele telefoon ter beschikking.
  • Ook aan je ontwikkeling is gedacht. De gemeentelijke Academie geeft je de mogelijkheden om trainingen en webinars te volgen die jij waardevol vindt.


Je baan bij de gemeente

  • Prettig wonen en leven, met ruimte voor elkaar: dat is waar de gemeente voor staat. Niet voor niets zijn ze een van de beste woongemeenten in de regio. En dat willen ze graag zo houden. Maar dat betekent niet dat ze kunnen stilzitten. De omgeving van deze gemeente verandert. Om ook in de toekomst een levendige, gezonde en groene gemeente te zijn waar de bewoners zich gekend en (h)erkend voelen, ondernemers kansen zien en waar bezoekers graag komen, moeten ze nu aan de slag. Ze willen de samenleving optimale dienstverlening verstrekken en hanteren daarvoor servicenormen.
  • Werken bij deze gemeente betekent groeien in je vak. Ze worden geïnspireerd en uitgedaagd door de positie van de lokale overheid in het midden van de samenleving. Ze durven nieuwe wegen te bewandelen, houden van aanpakken en kunnen snel inspelen op relevante geluiden in hun samenleving. In dialoog zoeken ze naar oplossingen. Dat doen ze met inwoners, ondernemers en de partners in de regio.
  • Je maakt deel uit van de afdeling Ruimtelijke Regie, die zorgt voor de buitenruimte op dit moment en stuurt door beleid voor een goed functionerende buitenruimte in de toekomst. De afdeling bestaat uit beleidsadviseurs, projectleiders, wijkregisseur en vakspecialisten op het gebied van milieu, duurzaamheid, mobiliteit, gemeentelijk vastgoed, landschap, recreatie & toerisme, ruimtelijke inrichting en het beheer van de openbare ruimte. Binnen de afdeling wordt vorm en inhoud gegeven aan bestuurlijke advisering, het voorbereiden en uitvoeren van projecten, planmatig beheren van de openbare ruimte, beleidsinitiatieven in de fysieke leefomgeving en gemeentelijke vastgoed.


Solliciteren & Informatie

Wil je meer weten over bijvoorbeeld de vacature en/of de organisatie, neem dan contact op met Astrid Hoevenagel, astrid.hoevenagel@cens-or.nl of telefoonnummer 06 15 89 86 47.
Of stuur je brief met CV naar astrid.hoevenagel@cens-or.nl