Adviseur Duurzame Leefomgeving

Ben jij een pragmatische en ondernemende innovator die graag verantwoordelijkheid neemt, resultaten boekt en daadwerkelijk bijdraagt aan een prettige, duurzame en groene leefomgeving? Solliciteer dan snel voor deze gewilde functie.


Wie zoeken wij?

Wij zoeken een ondernemende en ervaren adviseur die zijn of haar vak inhoudelijk beheerst en verstand heeft van beleid, organisatie en beheer. Onze nieuwe adviseur legt daarnaast gemakkelijk verbinding met mensen in het fysieke-, sociale- en milieudomein. De mens staat immers centraal bij de adviezen die wij geven omtrent de leefomgeving.


Het belang van deze functie

Onze leef- en woonomgeving is enorm in ontwikkeling en wint aan belang bij zowel overheid, als inwoners. Zeker in de afgelopen jaren is de mens de openbare ruimte (nog) meer gaan waarderen. Daarnaast ziet en waardeert de overheid in toenemende mate dat de buitenruimte bijdraagt aan grote maatschappelijke doelen zoals klimaatadaptatie, biodiversiteit en circulariteit.

Als adviseur draag je dus een belangrijk steentje bij en wordt jouw rol steeds zichtbaarder. Jouw werk doet er toe.


Over Cyber Advies
Het Cyber Advies Team bestaat uit professionals met veel praktijkervaring in verschillende disciplines. We zijn snel en effectief inzetbaar met behulp van praktische tools en innovatieve instrumenten. De combinatie van specifieke deskundigheid en ruime ervaring maakt Cyber Advies niet alleen een ideale partner, maar vanwege de ontwikkelkansen ook een fijne werkgever.


Wat ga je doen?
Als Adviseur Duurzame Leefomgeving zet je je expertise in op het gebied van natuur, groen, ecologie, landschap, water en klimaat. Dit doe je in projecten bij o.a. gemeenten, recreatieschappen, woningcorporaties en uitvoeringsorganisaties. Je werkt mee aan het ontwikkelen van innovatieve tools en modellen die ondersteunend zijn aan ons advieswerk. Zo ontwikkelen we op dit moment het Waardenmodel Leefomgeving. Binnen dit model vertalen we onze kennis en ervaring naar een praktische toepassing.

Werkzaamheden binnen projecten waar jouw expertise goed tot z’n recht komt zijn:

  • Vertalen van gemeentelijke ambities naar concrete programma’s gericht op de aanpak van o.a. hitte stress, biodiversiteit, circulariteit, waterberging en klimaatadaptatie.

  • Participatietrajecten organiseren met o.a. inwoners om te komen tot gedragen nieuw beleid.

  • Opstellen groen – ibor visies inclusief het proces om tot een visie te komen.

  • Meewerken aan de invoering en doorontwikkeling van ons het Waardenmodel en Rekenmodel Impact.

Bij jouw rol als Adviseur Duurzame Leefomgeving hoort ook relatiebeheer (nieuwe en bestaande) en coaching van collega’s vanuit je vakinhoudelijke kennis en ervaring. Heb je meer ambities? Dan behoort een sturende rol en partnerschap ook tot de mogelijkheden.

Wat breng je mee?
Je bent van toegevoegde waarde als je je herkent in de volgende kwaliteiten:

  • Ervaring met advieswerk leefomgeving voor of bij gemeenten en / of andere overheidsorganisaties

  • Aantoonbare kennis en ervaring met tactische en strategische vraagstukken in de leefomgeving

  • Inzicht in bestuurlijke verhoudingen op gemeentelijk niveau

  • Uitstekende communicatieve en contactuele vaardigheden

  • Kennis van en inzicht in de financiële aspecten met betrekking tot het werkveld

  • Je hebt een relevante HBO/academische opleiding

  • Een netwerk dat je actief onderhoudt

  • Ontwikkelde competenties: analytisch vermogen, ondernemend, proactief, innovatief, inspirerend, klantgericht, samenwerken, resultaatgericht en omgevingsbewust.

Wat krijg je van ons?
Je bent van toegevoegde waarde als je je herkent in de volgende kwaliteiten:

  • Een boeiende baan in een organisatie met leuke collega’s.

  • Een bedrijf waarin alle ruimte is voor jouw frisse blik, expertise en ondernemerschap.

  • Flexibele inzet waardoor je zorgt voor je eigen balans tussen werk en privé.

  • Afwisselend thuiswerken en op locatie is bij ons normaal.

  • Werken aan meerdere projecten met en bij verschillende gemeenten.

  • Ontwikkelingsmogelijkheden zijn er voldoende, zowel als persoon als op inhoud op het organisatieadvies en uiteraard zijn er doorgroeimogelijkheden.

  • Goede arbeidsvoorwaarden.

  • Het salaris bedraagt maximaal € 5.800,- bruto per maand bij een werkweek van 40 uur.

  • Na afloop van een tijdelijke arbeidsovereenkomst van een jaar volgt een vast dienstverband.

  • Onze kantoren Alphen aan den Rijn en Deventer zijn uitstekend bereikbaar met het
    openbaar vervoer.

Solliciteren & Informatie
Ben je geinteresseerd en wil je meer weten over bijvoorbeeld de vacature en/of Cyber Advies? Neem dan contact op met Astrid Hoevenagel via astrid.hoevenagel@cens-or.nl of bel 06 15 89 86 47.

Direct al solliciteren? Dat snappen wij wel. Vul dan onderstaand contactformulier in. We nemen vervolgens zo snel als mogelijk contact met je op.