Senior wegbeheerder

De gemeente van onze opdrachtgever is een levendig en groen dorp; centraal gelegen in de Randstad. Met een gunstige ligging ten opzichte van de grote steden en het strand én grenzend aan het Groene Hart biedt het een goede balans tussen een dorps karakter en stedelijke vitaliteit. Ook met haar bloeiende verenigingsleven, de vele activiteiten en de goede voorzieningen, biedt de gemeente haar 24.000 inwoners (doorgroei naar zo’n 26.000 inwoners ligt in de lijn der verwachting), jong en oud, een aantrekkelijk woon- en werkklimaat met volop mogelijkheden voor recreatie. Wonen, werken en leven gaan hier als vanzelfsprekend samen.

Werken voor een gemeente betekent dat je een bijdrage levert aan de diensten die de gemeente haar burgers levert. Omdat de gemeente nogal wat eisen stelt aan die diensten, legt ze de lat ook voor de collega’s hoog. Speerpunten voor de manier van werken zijn: integraliteit van beleid, communicatie met en dienstverlening aan burgers en een optimale bedrijfsvoering. 


Takenpakket

De senior wegbeheerder is verantwoordelijk voor het civieltechnische beheer van het beheer en onderhoud, waarbij het accent ligt op wegen. Ook ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van een aantal programma’s en het opstellen van de (meer)jarenprogrammering. Tevens ben je betrokken, in samenspraak met de (beleids)adviseurs beheer en onderhoud, bij het opstellen van het gemeentelijk beleid voor het beheer van de openbare ruimte. Jij geeft daaraan uitvoering.


Specifieke werkzaamheden die bij deze functie horen zijn:

  • Inrichten, beheer en onderhoud van wegen, bruggen, viaducten en openbare verlichting;
  • Plannen en voorbereiden van uitvoeringsactiviteiten (veelal op basis van bestekken) en in samenspraak met de toezichthouder begeleiden en bewaken van uitvoeringsactiviteiten;
  • Deelname in overlegvormen en mede-advisering in ontwikkel- en herinrichtingsplannen;
  • Zelfstandig (project)leiding geven aan ruimtelijke ontwikkelingen / herinrichtingsopgaven binnen jouw vakgebied;
  • Bewaken van budgetten en hierover periodiek rapporteren.

De opdrachtgever verwacht een proactieve houding om inwoners te betrekken bij (de voorbereiding van) werkzaamheden. Jij past participatie dus op een logische en natuurlijke wijze toe in je werk. Zeker bij de bovengrondse openbare ruimte is betrokkenheid van inwoners cruciaal; dit vergt goede communicatieve vaardigheden.


Inzet

36 uur, merendeels niet op locatie


Salaris

Op aanvraag


Functie-eisen

Competenties

  • Planmatig werken;
  • Organiseren;
  • Oplossingsgericht;
  • Communicatief vaardig.


Kennis en niveau

  • Een afgeronde Hbo-opleiding richting civieltechniek / weg- waterbouw;
  • Ervaring in een soortgelijke functie;
  • Kennis van RAW-systematiek;
  • Digitaal georiënteerd: kennis van én affiniteit met geo-informatiesystemen;
  • Ervaring met wegbeheerpakketten;
  • Affiniteit met werken in een bestuurlijke omgeving.